AXTONE lider niszowego rynku | | CODES Brand & Corporate Identity

AXTONE lider niszowego rynku

Europejska marka AXTONE

Europejska marka AXTONE

Grupa AXTONE jest głównym dostawcą zderzaków do wagonów towarowych, pasażerskich, lokomotyw oraz pojazdów komunikacji miejskiej, działającym na rynku międzynarodowym. Produkty wykonywane są w technologii elastomerowej, będącej własnym, opatentowanym rozwiązaniem firmy. Grupa powstała w 2006 r. w wyniku zakupu przez KAMAX 100% udziałów w niemieckiej spółce Keystone Bahntechnik, a od 25 września 2007 roku posiada wspólną nazwę AXTONE.

Potrzeba projektu wynikła z planów zbudowania przez polskiego inwestora liczącej się na rynku europejskim marki producenta urządzeń cięgłowo-zderznych dla wszystkich typów pojazdów szynowych. Celem biznesowym było powstanie europejskiej grupy, która śmiało mogłaby w przyszłości kontynuować ekspansję na kolejne rynki międzynarodowe. Jako że Grupę tworzyły firmy będące liderami na rynkach lokalnych, opracowano strategię stopniowego przekształcania samodzielnych przedsiębiorstw w jedną organizację. W ten sposób ekspansja na nowe rynki nie odbyła się kosztem utraty rynków lokalnych. Zdecydowano, iż powstała w procesie akwizycji Grupa nie powinna wykorzystywać istniejących marek. Nowa strategia, plany zdobycia pozycji lidera oraz ekspansji na inne asortymenty ukierunkowały strategię wizerunkową na budowę zupełnie nowej, ponadnarodowej marki, nie związanej z żadnym konkretnym krajem. W oparciu o te założenia w ramach projektu stworzona została marka AXTONE – powstała nowa nazwa, nowy symbol, nowa stylistyka komunikacji oraz opracowano zupełnie nowy wizerunek, nie zachowujący żadnego z wcześniej stosowanych elementów identyfikacji.

W efekcie prac projektowych powstała silna międzynarodowa marka, która stała się skutecznym narzędziem budowania pozycji lidera, rozwoju oferty produktowej oraz ekspansji na nowe rynki, co wpłynęło bezpośrednio na zwielokrotnienie wartości firmy. Firma z sukcesem przeszła transformację jakościową z lokalnego lidera rynku polskiego do podmiotu, nadającego ton postępowi technicznemu w zakresie zderzaków kolejowych w Europie, stając się jednocześnie najbardziej dynamicznie rozwijającą się spółką w swojej branży.

Zakres zrealizowanych prac:

  • Audyt wizerunku firmy i jej konkurentów
  • Opracowanie nowej strategii marki
  • Kreacja i ochrona prawna międzynarodowej nazwy
  • Projekt logo
  • Opracowanie księgi marki
  • Projekt sysyemu identyfikacji wizualnej
  • Opracowanie księgi identyfikacji
  • Projekt wizerunku grupy
  • Opracowanie strategii rebrandingu

Przejście do pełnej listy dorobku CODES Identity >

 

Dodaj komentarz

*


WordPress SEO var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-15414957-2']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();