Marka europejska COGNOR | | CODES Brand & Corporate Identity

Marka europejska COGNOR

Nowa marka COGNOR

Nowa marka COGNOR

Grupa COGNOR to działająca w 9 krajach Europy Środkowej i Wschodniej dywizja dystrybucyjna Grupy Kapitałowej ZŁOMREX, największego w Polsce dostawcy złomu oraz czołowego producenta i dystrybutora wyrobów hutniczych. Oparta jest na działalności dwóch grup kapitałowych: COGNOR Stahlhandel (d. Voestalpine Stahlhandel)w Austrii oraz COGNOR (d. Centrostal Gdańsk) w Polsce.

W ramach nowej strategii rozwoju na rynku Europy Środkowej przed Grupą Kapitałową Złomrex został postawiony cel wydzielenia w niej dywizji dystrybucyjnej pod nową marką i przekształcenie jej w europejskiego gracza na rynku stali. Powstanie nowej, międzynaro- dowej marki wymagało stworzenia wizerunku, który odzwierciedlałby połączenie dwóch obszarów kompetencji: efektywności operacyjnej Grupy Złomrex oraz wiedzy z zakresu handlu stalą Voestalpine Stahlhandel. Opracowana w ramach projektu strategia Grupy COGNOR poza stałym doskonaleniem efektywności operacyjnej zakłada wykorzystanie synergii sprzedażowych, kosztowych i wizerunkowych marki.
Po określeniu podstaw strategicznych do budowania Grupy i nakreśleniu strategii stworzony został ściśle zintegrowany z nią wizerunek marki, który wspomaga postawione cele biznesowe. Prace nad jego urzeczywistnieniem zostały rozpoczęte od stworzenia nowej nazwy – COGNOR (oznaczającej wiedzę i doświadczenie), która doskonale wpisuje się w opracowaną strategię rozwoju dywizji. Nowa nazwa została wsparta sloganem „Together reach more” – „Razem osiągamy więcej”, który przedstawia z jednej strony korzyści płynące z samej działalności, a z drugiej – z nowej filozofii wobec klientów. Projekt obejmował stworzenie nazwy, symbolu, pełnego systemu identyfikacji wizualnej i systemu prezentacji oraz wykreowanie marki o zaprogramowanym wizerunku dla 19 spółek polskich i zagranicznych, które po konsolidacji stały się podmiotem notowanym na GPW.

W efekcie realizacji projektu identyfikacyjnego udało się stworzyć spójny wizerunek całej Grupy, zarówno na polskich jak i europejskich rynkach oraz zbudowano synergie wizerunkowe. Powstał nowy, atrakcyjny dla inwestorów, wizerunek europejskiej grupy w handlu stalą.

Zakres realizowanych prac:

  • Audyt wizerunkowy nabywanej marki
  • Opracowanie strategii wizerunkowej
  • Projekt nowej międzynarodowej nazwy
  • Opracowanie zasad stosowania i ochrony marki
  • Projekt logo firmy
  • Opracowanie księgi logo
  • Projekt systemu identyfikacji wizualnej
  • Projekt księgi identyfikacji
  • Opracowanie logo spółek holdingu
  • Opracowanie identyfikacji wizualnej spółek
  • Wprowadzenie marki na rynek
  • Strategia zarządzania wizerunkiem firmy i grupy

Przejście do pełnej listy realizacji CODES Identity >

 

Dodaj komentarz

*


WordPress SEO var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-15414957-2']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();