IBA BIOTON

Marka i identyfikacja firmy IBA BIOTON

Marka i identyfikacja firmy IBA BIOTON

Grupa farmaceutyczna IBA Bioton jest wiodącym polskim
producentem farmaceutyków, oferującym insuliny, antybiotyki i leki przeciwnowotworowe. Powstała z połączenia przedsiębiorstwa Bioton oraz Instytutu Biotechnologii i Antybiotyków. Wiele produktów firmy to rynkowi liderzy zarówno w swojej klasie terapeutycznej, jak również wśród konkurencyjnych preparatów dostarczanych przez innych producentów.

Połączenie się firmy Bioton z Instytutem Biotechnologii i Antybiotyków oraz jej przekształcenie z dystrybutora w prężną firmę produkcyjno-handlową, wiązało się z wprowadzeniem nowej marki i wymagało zbudowania nowego systemu tożsamości. Musiał on być na tyle efektywny, by firma mogła z powodzeniem konkurować z między-narodowymi koncernami, mającymi ugruntowaną pozycję na rynku globalnym. Opracowany system tożsamości został oparty na współistnieniu marek IBA oraz Bioton, budując relacje między nimi i łącząc autorytet instytutu naukowego z wizerunkiem uznanego na rynku przedsiębiorstwa.

Powstała nowa symbolika, odwzorowująca skalę działań firmy i jej strukturę organizacyjną. Zaprojektowano również nową strategię prezentacji i komunikacji dla produktów firmy Bioton. System opakowań, materiałów informacyjnych i ekspozycyjnych oparto na prostym, lecz bardzo charakterystycznym motywie graficznym. Opracowano indywidualną, atrakcyjną i estetyczną linię, spełniającą jednocześnie wszystkie wymogi formalne stawiane opakowaniom farmaceutyków i zawierającą kolorystyczny kod informacyjny, pomagający w zarządzaniu towarem na półkach. Projekt obejmował standaryzację kilkudziesięciu produkowanych leków oraz normy tworzenia identyfikacji nowych wyrobów. System opakowań stał się podstawowym wyznacznikiem marki IBA Bioton.

W efekcie realizacji projektu udało się z powodzeniem wprowadzić markę IBA Bioton na bardzo wymagający rynek farmaceutyczny. Zwiększona została konkurencyjność oferty i ułatwione wprowadzanie nowych linii produktów. Firma zyskała znaczącą pozycję na rynku, a także została przygotowana do międzynarodowej konkurencji i ekspansji na Europę.

Zakres zrealizowanych prac:

  • Audyt wizerunkowy otoczenia konkurencyjnego
  • Opracowanie wizji i strategii marki
  • Projekt logo
  • Opracowanie księgi identyfikacji wizualnej
  • Projekt systemu identyfikacji wizualnej
  • Projekty znaków towarowych
  • Projekt opakowań
  • Opracowanie architektury portoflio ofertowego
  • Projekty dla spółek zależnych
  • Projekt strategii prezentacji grupy

Przejście do pełnej listy realizacji CODES Identity >

 

 

Dodaj komentarz

*


WordPress SEO var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-15414957-2']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();