Naming

CODES Naming jest najstarszą, nieprzerwanie działającą od 1992 roku agencją nazewniczą. Wykonaliśmy i wdrożyliśmy ponad 300 projektów nazewniczych dla polskich i międzynarodowych marek. Projekty namingowe realizuje zespół, który działa pod marką ANAGRAM Naming.

Naming firm, produktów i usług:

- Opracowanie nazw firm (naming firm)

- Opracowanie nazw produktów i usług  (naming produktów)

- Opracowanie sloganów firmowych i haseł reklamowych (naming reklamowy)

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Naming dla firm

Kreatywny i bezpieczny naming nazw firm

Na rynku często można spotkać bardzo podobne do siebie nazwy firm, nazwy
produktów, marek i usług, które powstały poprzez zastosowanie obowiązującego w
branży stylu. Trudno je od siebie odróżnić i zapamiętać. Zdarza się również, że
nazwy firm są mylące lub posiadają zakodowane negatywne skojarzenia, które utrudniają budowanie wizerunku lub uniemożliwiają wejście na nowe rynki.

Nowe nazwy firm, naming przedsiębiorstw

Naszą specjalizacją jest naming nazw firm, marek, produktów i usług, oraz całych systemów nazewniczych. Dodatkowo oferowana jest zmiana nazwy czyli renaming. CODES Naming dba, aby projektowane nazwy były dopasowanie do indywidualnego charakteru firm. Poszukujemy nazw kreatywnych, posiadających zdolność do wyróżnienia na rynku, z zakodowanymi w nich pozytywnymi znaczeniami. Wykraczamy poza przyjęte stereotypy, szukamy niecodziennych rozwiązań i źródeł inspiracji. Dzięki temu zaprojektowane przez CODES Naming nazwy firm, nazwy produktów, marek i usług przyciągają uwagę klientów i mają większe szanse na uzyskanie ochrony prawnej.

CODES Naming oferuje:

  • projektowanie nazwy firm, spółek lub grup firm
  • projekt pozycjonowania nowej marki korporacyjnej
  • stylizacja nazwy firm
  • standaryzację nazwy firmy – czyli opis zasad poprawnego stosowania nazwy firmy
  • opracowanie instrukcji pozwalającej na doprojektowanie sloganu firmowego
  • projekty sloganów firmowych dopasowanych do nazwy firmy
  • organizację badań rynkowych dla nowej nazwy
  • audyt i ocenę nazwy: siła nazwy, pozycjonowanie nazwy, perswazyjność nazwy
  • badanie ochrony prawnej nazwy, audyt praw własności do nazw
  • pomoc w rejestracji nazwy jako znak towarowy
  • opracowanie zapisu wizji i misji firmy

Dorobek CODES Naming - naming nazw dla firm:

ORLEN – największa firma w Europie Centralnej

NETIA – główny niezależny operator telekomunikacyjny

TYSKIE BROWARY KSIĄŻĘCE – koncern piwowarski

EMPIK MEDIA & FASHION – lider oferty lifestyleowej

EMPERIA – lider dystrybucji dóbr szybkorotujących

STOEN – główny dostawca energii w Warszawie

COGNOR – międzynarodowy dystrybutor wyrobów hutniczych

LUVENA – producent nawozów

POLFA BOLESŁAWIEC – stylizacja nazwy fabryki materiałów medycznych

RAFIL – stylizacja nazwy producenta farb i lakierów

ELDA – producent osprzętu elektroinstalacyjnego

ORCHIS – nazwa spółki Gdańskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej

START HOTEL – ogólnopolska sieć hoteli

POLBISCO – nazwa Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych

AURUM – fundusz inwestycyjny

ARCANA – wydawnictwo

CAVA – kawiarnia

CLINIKA – portal medyczny

GEMFIS – kancelaria doradztwo podatkowego

CONSUS – firma konsultingowa

DELFIA – producent opakowań z tworzyw sztucznych

NUVARRO – firma konsultingowa

CELLIA – dystrybutor telefonów

KOLAJA&PARTNERS – firma konsultingowa

GAUDIO – przychodnia rehabilitacyjna

SOLOGIS – firma informatyczna

DEXTERUS – nazwa firmy konsultingowej

ANTA – dystrybutor ekskluzywnych mebli

ARCANA – dystrybutor mebli

QUAMINA – amerykańska firma usługowa

AXTONE – europejski lider w produkcji podzespołów kolejowych

DEEMEED – producent plecaków

EVOLTEC – specjalista w technikach połączeń kablowych

Nazwy firm jako domeny, naming internetowy

Clinika.pl – portal o zdrowiu

Axtone.eu – serwis lidera osprzętu dla kolei

Omnigence.com – portal grupy multimedialnej

Navia.eu – serwis internetowy technologii Navia™

Quamina.com – amerykański portal usługowy

Expertia.pl – portal ubezpieczeniowy

Cobra.pl – portal wiedzy o marce

BrOKline.pl – portal doradczy

JanAstner.pl – portal fotograficzny

Evoltec.com – nazwa dla firmy technik połączeń kablowych 

Norron – nazwa dla firmy budowlanej

Nazwy dla produktów i usług

Naming produktów to podstawa sukcesu rynkowego.

Wybór nazwy dla produktu lub usługi jest decyzją kluczową dla sposobu komunikowania marki. Tworzymy nazwy przygotowane w różnych aspektach do stosowania w działaniach marketingowych i promocyjnych.

Jakie cechy posiadają nazwy produktów realizowane przez nasz zespół?

Zły naming sukcesowi szkodzi, ogranicza markę, a w porównaniu z konkurentami wypada blado i niekonkurencyjnie. Wszystkie zaprojektowane nazwy produktów i usług mają gwarantowane domeny internetowe, sprawdzamy ich znaczenie w innych językach. Jednym z składowych oferty może być badanie, jak konkurenci chronią prawnie swoje marki na określonych rynkach i w określonych branżach. Dla uzyskania dodatkowych gwarancji możliwe jest przeprowadzenie badań rynkowych lub badań konsumenckich. Naming produktów opiera sie na ochronie prawnej.

Naming dla produktu lub usługi jest decyzją strategiczną. Tylko z bezpieczną i skuteczną nazwą można zbudować silną markę. Aby to było możliwe nazwa musi spełniać dwa podstawowe kryteria: kreatywnie wyróżniać i gwarantować bezpieczeństwo.

Jak przeprowadzić naming produktu?

Tworzymy nazwy poduktów, które są łatwe do zapamiętania, bezpieczne w różnych aspektach ich stosowania oraz są efektywnym narzędziem współtworzącą silną markę. Nasze opracowania pozwalają marce szybko wyróżnić się na rynku i pozytywnie wyróżnić się od konkurentów. W wypadku projektów nazw, które mają być stosowane w kampaniach reklamowych, wymagana jest zdecydowanie większa perswazyjność nazwy oraz silniejsze powiązanie z ofertą niż w projektach nazw firmowych. Marki ofert podlegają częstszemu niż marki firm repozycjonowanie. Naming występuje czesciej. Zgodność marki z segmentacją i strategią komunikacji jest warunkiem koniecznym jakości projektu. Realziujemy naming dostosowany do różnych kultur, rynków i odbiorców. Projektujemy nazwy pojedynczych marek jak i nazwy dla całych rodzin produktów, asortymentów i submarek. Naming i systemy nazewnicze obejmują wtedy całe protfele marek.

Pozycjonowanie nazwy produktu.

Pozycjonowanie aby było skuteczne wymaga współgrania nazwy i hasła reklamowego. W wielu wypadkach realizujemy projekty integrujące te dwa elementy komunikacji werbalnej. Naming opiera sie na pozycjonowaniu konkurencyjnym.

Zasady projetowania nazwy produktu. Naming produktu.

Tworzymy nazwy produktów, które są łatwe do zapamiętania, bezpieczne w różnych aspektach ich stosowania oraz są efektywnym narzędziem współtworzącą silną markę. Odpowiednia nazwa dla firmy, naming produktu lub usługi pozwala marce szybko wyróżnić się na rynku i pozytywnie wyróżnić się od konkurentów.

ANAGRAM Naming oferuje następujące usługi w ramach projektowania nazwy produktu:

  • projektowanie nowej nazwy dla produktu, towaru, oferty lub usługi
  • projekt pozycjonowania nowej marki produktu, naming produktu
  • stylizację nazwy produktu, usługi, oferty lub towaru
  • standaryzację nazwy produktu – czyli opis zasad poprawnego stosowania nazwy
  • opracowanie instrukcji pozwalającej na doprojektowanie sloganu reklamowego
  • projekty sloganów firmowych dopasowanych do nazwy produktu
  • organizację badań rynkowych dla nowej nazwy produktu
  • audyt i ocenę nazwy produktu: siła nazwy, pozycjonowanie nazwy, perswazyjność nazwy
  • badanie ochrony prawnej nazwy produktu, audyt praw własności do nazw
  • pomoc w rejestracji nazwy produktu jako znak towarowy

Dorobek CODES Naming – zrealizowane projekty nazwy produktu:

VITAY – nazwa programu lojalnościowego stacji ORLEN

PEWNA PRZYSZŁOŚĆ – nazwa produktu ubezpieczeniowego Commercial Union Polska

RADOŚĆ ŻYCIA – nazwy dla produktu ubezpieczeniowego Commercial Union Polska

SOLARIS – autobusy miejskie, kreacja nazwy produktu

NAVIA – kreacja nazwy produktu opertego na technologii bakteriostatycznej firmy POCH

SASHQUICK – nazwy produktu spożywczego dla firmy SPAFood

HELIANT – nowe nazwy produtu dla mąki Gdańskich Młynów i Spichlerzy

PLATIUNUM – nazwa produktu VIP PKO Banku Polskiego

BILIX – projekt nazwy produktu rozrachunkowego Krajowej Izby Rozliczniowej

OGNIVO – nazwa usługi ektronicznej wymiany informacji Krajowej Izby Rozliczniowej

L’ESPRIT DECOR – kreacja nazwy produktu BARLINEK

QBIX – nazwa masy samopoziomującej NOVA WYKŁADZINY

SISTENA – nazwa produktu FAEL /LEGRAND

QMPEL – produkt telekomunikacyjny dla TP SA

WYBRANE NUMERY – nazwa usługi dla TP SA

PROGRAM PULA – projekt nazwy usług konwergentnych TP SA

ESSENCE – projekt nazwy produktu dla lifestyleowego „magazynu ludzi sukcesu”

HOMEK – kreacja nazwy produktu marki serków Mleczarni Kalisz

DEKORADA – nowatorski koncept handlowy w Galerii ECHO, kreacja nazwy produktu

DEEMEED – marka sprzętu sportowego

TECOR – marka specjalistycznego produktu hutniczego

Slogany firmowe i hasła reklamowe

Jak powstaje perswazyjny slogan firmowy?

Slogan firmowy to krótki komunikat językowy, którego treść powinna wynikać z misji,
kultury i strategii firmy. Dopasowanie do wymienionych elementów jest istotne ze względu na to, że zastosowanie sloganu ma na celu trwałe związanie określonego zestawu wartości z marką firmy. Slogan jest jednym z podstawowych narzędzi kreowania wizerunku marki firmy.

Slogan firmowy

to krótki przekaz – motto, dewiza, ogólna obietnica, przekazująca filozofię przedsiębiorstwa. Są elementami identyfikacji werbalnej, wpływającymi na budowę wizerunku firmy. Odzwierciedlają indywidualność marek, wyrażają misje i wizje firm, pasują do ich strategii. Slogan firmowy cechuje niezmienność w długim okresie czasu. Odpowiednio dobrane, poparte rzeczywistymi działaniami firm, mogą stanowić skuteczne
narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej.

Slogan firmowy może być również stosowany w komunikacji wizualnej jako uzupełnienie symboli firmowych, o indywidualnie zaprojektowanych formach graficznych. Naming jest elementem identyfikacji wizualnej firmy.

Slogan firmowy w ofercie ANAGRAM Naming to:

  • projektowanie nowych sloganów firmowych
  • projekty pozycjonowania nowej marki korporacyjnej
  • stylizacja – innowacyjny slogan firmowy
  • tłumaczenie sloganu firmowego, claimu, tagline firmowego
  • standaryzację – czyli jak poprawnie stosować slogan firmowy
  • instrukcje jak prezentować slogan firmowy w zestawieniu z logo firmy
  • pomagamy ocenić slogan firmowy poprzez organizację badań rynkowych
  • audyt i ocenę: siła sloganu, pozycjonowanie sloganu i perswazyjność sloganu

Hasło reklamowe i slogan firmowy – dorobek CODES Naming

Od lat i na lata – PARADOWSCY (części silników)

Przywracamy radość życia – Klinika neurorehabilitacji

Transmisja przyszłości – TP S.A. (usługi mobilne)

Life is Living – KLOSE (meble do salonów)

NaTarcie Prema – PREMA (łożyska)

Meble w drewnie – KLOSE (meble)

Cup of pleasure – CAVA (kawiarnie)

Życie barwne i komfortowe – ORCHIS Energia (energetyka)

Nazwy nad wyraz trafne – ANAGRAM (naming)

Budujemy marki, które przynoszą zyski – CODES (Branding & Corporate Identity)

Together Reach More – COGNOR (handel wyrobami hutniczymi)

KLOSE Livingi – Wyraź Siebie

KLOSE Sypialnie – Azyl i Nastrój

KLOSE Gabinety – Prestiż w Praktycznej Przestrzeni

KLOSE Jadalnie – Miejsce Wspólnych Spotkań

Techniki Połączeń Kablowych – EVOLTEC

Wszędzie gdzie nas potrzebujesz – ORLEN, zapis wizji firmy

Symbole Sukcesu – SYMBOLIKA, projektowanie logo firm

Świadomość marki jako źródło przewagi konkurencyjnej – IDENTITY.pl

Pracujemy na Twój spokój – DEXTERUS, usługi zarządzania nieruchomościami 

Hasło reklamowe – wyróżnik marki

Naming to nie tylko nazwy dla firm, produktów i usług, ale również slogany firmowe, czyli krótkie komunikaty językowe, których treść wynika z misji, kultury i strategii firmy oraz hasło reklamowe, podkreślające cechy produktów, zwracające na nie uwagę potencjalnych klientów.

Jak stosować hasło reklamowe?

Hasło reklamowe stosuje się po to, by zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy na reklamę i oferowany przez nią produkt, a w konsekwencji zachęcić do jego zakupu. Dobre hasło reklamowe jest dopasowane do potrzeb grup docelowych, uwzględniają specyfikę konkurencji i plany dotyczące przyszłości marek. Projektuje się je tak, aby odwoływały się do emocji, zwracały uwagę i ułatwiały zapamiętanie przez stosowanie rymów, wieloznaczności, dowcipów i stopniowego odkrywania właściwych haseł. Naming haseł reklamowych odnosi się zarówno do firm jak i produktów.

Czym różni się hasło reklamowe od sloganu firmowego?

Slogany firmowe są to krótkie przekazy – motto, dewizy, ogólne obietnice, przekazujące filozofię przedsiębiorstw. Są elementami identyfikacji werbalnej, wpływającymi na budowę wizerunku firmy. Ten naming odzwierciedla indywidualność marek, wyraża misje i wizje firm, prezentuje strategię firmy. Slogany firmowe cechuje niezmienność w długim okresie czasu. Odpowiednio dobrane, poparte rzeczywistymi działaniami firm, mogą stanowić skuteczne narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej. Naming i projektowanie reklam są ze soba nierozerwalnie związane.

Jak stosować hasło reklamowe?

Hasło reklamowe i slogan firmowy mogą być również stosowane w komunikacji wizualnej jako uzupełnienie symboli firmowych, o indywidualnie zaprojektowanych formach graficznych. Naming reklamowy podporządkowany jest reklamie marek.

W ramach projektowania CODES Naming oferuje:

  • projektowanie i kreacja, nowe hasło reklamowe
  • projekt pozycjonowania nowej marki korporacyjnej
  • stylizację hasła reklamowego
  • tłumaczenie hasła reklamowego
  • standaryzację – czyli opis jak stosować hasło reklamowe
  • opracowanie instrukcji pozwalającej na stosowanie hasła z logo firmy
  • organizację badań rynkowych, ocena nowego hasła reklamowego
  • audyt i ocenę hasła reklamowego: siła hasła, pozycjonowanie hasła i perswazyjność hasła

Hasło reklamowe – dorobek ANAGRAM Naming:

Od lat i na lata – PARADOWSCY (części silników)

Przywracamy radość życia – Klinika neurorehabilitacji

Transmisja przyszłości – TP S.A. (usługi mobilne)

Life is Living – KLOSE (meble do salonów)

NaTarcie Prema – PREMA (łożyska)

Meble w drewnie – KLOSE (meble)

Cup of pleasure – CAVA (kawiarnie)

Pracujemy na Twój spokój – Dexterus (usługi)

Życie barwne i komfortowe – ORCHIS Energia (energetyka)

Nazwy nad wyraz trafne – ANAGRAM (naming)

Budujemy marki, które przynoszą zyski – CODES (Branding & Corporate Identity)

Together Reach More – COGNOR (handel wyrobami hutniczymi)

KLOSE Livingi – Wyraź Siebie

KLOSE Sypialnie – Azyl i Nastrój

KLOSE Gabinety – Prestiż w Praktycznej Przestrzeni

KLOSE Jadalnie – Miejsce Wspólnych Spotkań

Techniki Połączeń Kablowych – EVOLTEC

Wszedzie gdzie nas potrzebujesz – ORLEN, zapis wizji firmy

Symbole Sukcesu – SYMBOLIKA, projektowanie logo firm

Swiadomość marki jako źródło przewagi konkurencyjnej – IDENTITY.pl