Nazwa produktu na rynki międzynarodowe

Posiadanie unikalnej marki i znana nazwa produktu są wielką wartością. Często jednak trzeba borykać się z wieloma ograniczeniami. Nawet gdy produkt jest unikalny, znajdą się tacy, którzy próbują skorzystać z renomy i popularności produktu. Innym problemem jest narodowa nazwa produktu. To co dla nas oczywiste i łatwe do wymówienia, na wiecie może być barierą marketingową.

Nazwa produktu na rynki międzynarodowe

Żubrówka jest szeroko znana na świecie. To unikalna na skalę światową wódka. W butelce znajduje się źdźbło turówki wonnej (hierochloë odorata), trawy rosnącej w lasach Puszczy Białowieskiej. To dzięki znanej powszechnie jako żubrówka trawie, wódka ma świeży, orzeźwiający aromat z nutą rumianku i wanilii. Wódkę wyróżnia także zielono żółtawy kolor oraz zawartość kumaryny. Żubrówki na terenie USA ma nową nazwę produktową. Aby ułatwić nazywanie produktu, na rynku amerykańskim zdecydowano się odejść od nazwy Żubrówka – nowa wersja znanej marki jest obecnie znana ŻU lub inaczej ZU. Nazwa produktów jest w marketingu niezwykle istotny. Mając na uwadze chęć budowania popularności produktu, podjęto decyzje o uproszczeniu nazwy. Nie usunięto napisu żubrówka, ale lansowana jest skrócona do ŻU nazwa nowego produktu. To ukłon w stronę międzynarodowej klienteli. Amerykanie zamawiając drinki podają nazwę alkoholu z jakiego mają być przygotowywane. O ile dla nas nazwa żubrówka jest prosta, dla obcokrajowców może stanowić problem zarówno w wymówieniu słowa jak i w zapamiętaniu nazwy. Nowa nazwa produktu ma pomóc w sprzedaży produktów marki.

Nazwa produktu na rynki międzynarodowe

Nazwa produktu na rynki międzynarodowe

Nazwa produktu i marka produktu narodowego

Polska nie ma wyłączności na kategorię tego produktu. Poza Polską żubrówka produkowana jest w wielu innych krajach pod różnymi nazwami, m.in. w Rosji, Stanach Zjednoczonych (Wisent Vodka), na Ukrainie, na Białorusi oraz w Czechach. Jednak naming produktów z Polski może nasze marki wyróżniać. Rada Ministrów przyjęła projekt zmiany ustawy o wyrobie napojów spirytusowych i ochronie oznaczeń geograficznych. Ważnym rynkowo aspektem nowej ustawy, są zawarte w niej zmienione wymogi dla oznakowywania polskich wódek czystych jak i smakowych. Ustawa obejmuje nazwy produktów. Otóż, wódki będzie można markować na etykiecie oznaczeniem geograficznym „Polska Wódka / Polish Vodka”. To duży krok w ramach lansowania naszych narodowych produktów. Póki co naming produktów z oznaczeniem „Polska Wódka / Polish Vodka” jest dobrowolny. Jeżeli producent zdecyduje się użyć tego brandu, to wyrób musi spełniać odpowiednie wymagania jakościowe. Oznaczenie „Polska Wódka / Polish Vodka” ogranicza zakres surowców tradycyjnie stosowanych w naszym kraju do produkcji wódki. Drugim ważnym warunkiem jest to, że cały proces produkcyjny wyrobu oznakowanego „Polska Wódka/Polish Vodka” musi odbywać się Polsce. Taki naming to krok, który ma lansować polskie produkty narodowe, a co za tym idzie promować tak unikalne i wyjątkowe marki jak żubrówka. Ochrona wizerunku polskich produktów poprzez prawnie zabezpieczony naming produktu może tylko pozytywnie wpłynąć na ich marketing.

Marketingowa nazwa produktu

 

Międzynarodowa nazwa produktu

Międzynarodowa nazwa produktu

Marketingowa nazwa produktu produktów jest najłatwiejszą i najbardziej efektywną formułą komunikowania nowego lub zrewitalizowanego komunikatu marki. Wykorzystanie zmiany nazwy produktów repozycjonowania marki jest dość powszechne. Nowa nazwa produktu może rozszerzać znaczenie, dodawać energii i witalności marce. Niezależnie czy jest konkretna czy abstrakcyjna, poważna czy śmieszna, nazwa produktu powszechnie używana jest do:

  • Wyrażenia idei i wizji marki
  • Przekazania najistotniejszych wartości i wyróżników marki
  • Ukierunkowaniu komunikatów do docelowej grupy
  • Budowania zainteresowania, przykuwania uwagi
  • Powielania jako oznaczenie marki.

W wypadku Żubrówki poza umiędzynarodowieniem nazwy, celem zmiany nazwy produktu może być także chęć jego repozycjonowania. Tak unikalny produkt zasługuje na wizerunek i pozycjonowanie Premium. Nowa nazwa produktu ma w tym pomóc.

Ciekawa nazwa produktu

Ciekawa nazwa produktu

Polska jest największym w Unii Europejskiej producentem wódki. Niestety nasze marką nie są liderami światowych rankingów. Czy na przeszkodzie stoją polskie nazwy produktów? Jest to na pewno jedno z ograniczeń. To co dzisiaj jest marką lokalną za kilka lat może mieć aspiracje do zajęcia pozycji międzynarodowej. Warto o tym pamiętać planując działania wizerunkowe. Nazwa produktu jest podstawą takiego myślenia.

Kiedy nazwa produktu jest silna i perswazyjna?

Jak powstaje dobra i unikalna nazwa produktu?

Kiedy nazwa produktu nie może być chroniona prawnie, jako słowny znak towarowy

Dodaj komentarz

*


WordPress SEO var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-15414957-2']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();